Organizatorzy

Sponsor Tytularny

Aktualności

powrót


Poradnik Trenera

Słowniczek biegacza - część 3

Dziś trzecia część słowniczka biegacza. W naszym słowniczku zgromadziliśmy te podstawowe pojęcia, które znać powinien każdy, kto poważnie myśli o treningu.

Ból kulszowy - ból promieniujący od pośladka aż do mięśnia trójgłowego. Bywa bardzo dokuczliwy i trudny do wyleczenia. Jego przyczyny bywają różne, od problemów z kręgosłupem poprzez nierozciągnięte i zbyt napięte mięśnie. Leczenie polega na rozciąganiu mięśni, rozgrzewaniu ich, masażu i uciskach.

Neutral - osoba o neutralnej stopie, która podczas biegu prawidłowo ląduje na podłożu, bez przechylania nogi lub stopy na zewnątrz lub do wewnątrz. Osoba taka stosuje w treningu buty do stopy neutralnej.

OWB1 - ogólna wytrzymałość biegowa w pierwszym zakresie wytrzymałości biegowej. To podstawowy środek biegowy długodystansowców. Rozbieganie, bo tak się go najczęściej określa, stanowi element aktywnego odpoczynku organizmu po mocniejszych akcentach biegowych i spełnia istotną rolę w usuwaniu produktów zmęczenia znajdujących się w mięśniach. Podtrzymuje też poziom wytrenowania, doskonali funkcje układu krążenia i oddychania.

Pronator - osoba o stopie pronującej, podczas biegu wykonuje ruchy stopą lub całą nogą do wewnątrz ciała. Pronator używa w treningu butów dla stopy pronującej. Jego buty są zwykle mocniej starte od wewnętrznej strony niż od zewnętrznej.

Przebieżka - bieganie krótkich odcinków (50-200 m) w szybkim tempie. Przebieżka może być typowo szybkościowa - wtedy zwraca się uwagę na jak najszybsze przebiegnięcie odcinka, lub techniczna - zwraca się uwagę na utrzymanie poprawnej sylwetki w biegu oraz utrzymanie odpowiedniego kroku i rytmu biegowego. Przebieżki biega się krótszym oraz szybszym krokiem niż podczas normalnego biegu, dbając o utrzymanie prostej sylwetki i luźną pracę rąk.

 

Data publikacji: 2015-04-13 10:07:05



Biuro Organizacyjne Wrocław Maratonu
Młodzieżowe Centrum Sportu Wrocław
al. Ignacego Jana Paderewskiego 35; 51-612 Wrocław
tel. +48 71 733 40 60
fax +48 71 733 40 80
e-mail: biuro@wroclawmaraton.pl