Organizatorzy

Sponsor Tytularny

Aktualności

powrót


Poradnik Trenera

Tomasz Sobczyk radzi...

Jak zaplanować trening latem?

Rasowi biegacze biegają przez cały rok – w deszczu, po śniegu i w wysokich temperaturach. Pamiętajmy jednak o tym, że biegać należy z głową. Jeśli nie będziemy ostrożni, to wyrządzimy sobie krzywdę. Zwracajmy zatem uwagę na warunki pogodowe, strój do ćwiczeń, dietę, a także naszą obecną kondycję.

Jak zaplanować sobie treningi w upalne dni, aby osiągnąć zamierzone cele? Ja na pierwszy trening wychodzę wcześnie rano ok. godz. 7.00. Ten trening trwa 90 minut. Na drugi wybiegam ok. godz. 19.00. I ten z kolei trening trwa 120 minut. Nie radzę biegać w południe, bo wówczas bardzo łatwo doprowadzić organizm do przegrzania. Warto zatroszczyć się o odpowiedni stój do ćwiczeń. W ciepłe dni zakładamy: koszulkę oddychającą, krótkie spodenki, skarpety, wygodne buty, czapeczkę. Na trasy koniecznie zabieramy bidon z izotonikami. Nie szarżujmy z kilometrami. Postarajmy się bardziej wsłuchać w nasze ciało. Jeśli brakuje nam sił, to po prostu odpuszczamy. Lato to pora na lżejszą kuchnię. Postarajmy się, aby na talerzu było więcej warzyw i owoców niż zwykle. I pijmy dużo wody, minimum 3 litry dziennie. Najlepsza jest woda czysta, bez dodatków chemicznych i bez gazu. Zawiera ona minerały, dobrze gasi pragnienie i korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Bardzo dobre są też herbaty ziołowe oraz soki, ale te robione własnoręcznie. I jeszcze jedna sprawa. O wiele przyjemniej jest biegać w grupie niż samemu. Dlatego rozglądnijmy się dookoła i poszukajmy ludzi, którzy, podobnie jak my, kochają bieganie. Radość z biegania pomnożymy wtedy przez dwa, trzy, cztery...

Pozdrawiam

Tomek



Data publikacji: 2015-07-21 08:19:35



Biuro Organizacyjne Wrocław Maratonu
Młodzieżowe Centrum Sportu Wrocław
al. Ignacego Jana Paderewskiego 35; 51-612 Wrocław
tel. +48 71 733 40 60
fax +48 71 733 40 80
e-mail: biuro@wroclawmaraton.pl